7 sposobów na utrzymanie zdrowia i produktywności podczas pracy z domu - Fellowes - najmocniejsze niszczarki świata, niszczarki, niszczarka, bindownice, laminatory
Blog Gdzie kupić Kontakt

Blog 7 sposobów na utrzymanie zdrowia i produktywności podczas pracy z domu

7 sposobów na utrzymanie zdrowia i produktywności podczas pracy z domu

21.05.2020  |  Fellowes

7 sposobów na utrzymanie zdrowia i produktywności podczas pracy z domu

Prawidłowo zorganizowane miejsce pracy jest podstawą zachowania dobrego zdrowia na lata i znacząco poprawia Twoją produktywność.

Praca z domu po latach pracy w biurze w bezpośredniej bliskości kolegów może okazać się dużą zmianą w życiu każdego z Nas. Wiele osób postrzega pracę z domu jako wyzwalającą, elastyczną i dobrą do koncentracji. Inni mogą przeżyć szok nie mając obok siebie nikogo z kim by mogli porozmawiać. Pracując zdalnie (z przerwami dla rodziny) trudne może być zachowanie balansu między pracą a życiem rodzinnym.

Ludzie odnoszący sukcesy pracując z domu, sprawili, że ich warunki pracy są dla nich odpowiednie. Oto siedem wskazówek, które pomogą Tobie zorganizować pracę z domu:

1. Stwórz dedykowane miejsce do pracy

Wylegiwanie się na kanapie z laptopem może wydawać się przyjemne, ale to nie pomoże Ci poczuć różnicy między pracą a życiem prywatnym. Nie uzyskasz też prawidłowej postawy, która uchroni Cię przed bólem pleców czy mięśni w obrębie szyi. Potrzebujesz do tego dedykowanego miejsca do pracy, wtedy uzyskasz najlepszą produktywność i dobre samopoczucie. Powinno to być miejsce w pokoju, w którym można pracować w spokoju z dala od członków rodziny lub współlokatorów. Jeśli nie masz wolnego pokoju poszukaj innych możliwości tj. pusta przestrzeń pod schodami lub w rogu pokoju. Musisz gdzieś ustawić biurko, krzesło i monitor, aby można było wygodnie pracować.

 

2. Pracuj ergonomicznie

Możesz być odprężony, ponieważ jesteś w domu, ale powinieneś przyjrzeć się swojej postawie podczas siedzenia. Jest to ważne dla dobrostanu Twoich pleców, szyi i kończyn górnych. Jeśli przygotowujesz miejsce do pracy po raz pierwszy, warto wykonać ocenę stanowiska pracy, aby sprawdzić, czy siedzisz prawidłowo.

Ocena stanowiska powinna przebiegać w następujący sposób:

▪ Ustaw wysokość krzesła tak, aby ręce spoczywały na biurku pod kątem prostym lub lekko rozwartym, a kąt zgięcia kolan wynosił 90-105 stopni

▪ Przedramiona utrzymuj równolegle do podłogi, a kąt pomiędzy dłonią a ręką powinien wynosić 0 stopni

▪ Stopy powinny płasko spoczywać na podłodze. Jeżeli nie jest to możliwe, należy zastosować podnóżek pod stopy

▪ Tył kolan nie powinien dotykać siedziska

▪ Opieraj się w trakcie pracy – upewnij się, że plecy w pełni stykają się z oparciem siedziska

▪ Monitor powinien być ustawiony na wprost użytkownika na odległość wyprostowanej ręki, tak aby można było opuszkami palców dotknąć ekranu

▪ Górna krawędź monitora powinna znajdować się na wysokości wzroku lub lekko poniżej. Aby ustawić prawidłową wysokość ekranu pomocna będzie podstawa pod monitor lub laptopa

▪ Pracując na laptopie przez dłuższy czas korzystaj z zewnętrznej klawiatury i myszy, jeśli to możliwe podłącz zewnętrzny monitor.

 

3. Rób przerwy podczas pracy

Możesz łatwo stracić poczucie czasu, gdy pracujesz sam, ale ważne jest, aby robić przerwy, wstać i poruszać się co 20 minut. Niebezpieczeństwa zbyt długiego siedzenia obejmują: przyrost masy ciała, ryzyko cukrzycy i utraty mięśni. Ustaw alarm przypominający o regularnym wstawaniu. Poprzez skrócenie czasu siedzenia, można przyczynić się do obniżenia ciśnienia krwi i zmniejszyć ryzyko chorób serca.

 

4. Korzystaj z naturalnego światła

Stwórz komfortowe domowe biuro podczas pracy zdalnej, które uwzględnia także oświetlenie. Naturalne światło wpadające przez okno jest idealne, ale jeśli nie jest to możliwe, upewnij się, że masz wystarczająco dużo sztucznego światła, aby bez problemu oglądać ekran i dokumenty. Słabe oświetlenie może prowadzić do zmęczenia oczu, migreny i bólów głowy. Należy rozważyć użycie lampy biurkowej lub umieszczenie lampy wolnostojącej w pobliżu miejsca pracy, jeśli światło nad głową jest niewystarczające.

 

5. Ustaw dogodną temperaturę w pomieszczeniu

Dużą zaletą pracy z domu jest możliwość dostosowania domowego termostatu do preferowanego poziomu ciepła. Właściwa temperatura ma wpływ na to, jak komfortowo pracujemy, więc upewnij się, że temperatura jest dostosowana do Twoich preferencji.

 

6. Zaplanuj swój dzień

Trudnym aspektem pracy w domu mogą być tzw. „pożeracze czasu” tj. oglądanie telewizji, portale społecznościowe i inne rozrywki. Aby upewnić się, że wykonujesz swoje zdania niezależnie od czynników zewnętrznych, każdego ranka poświęć kilka minut, aby zaplanować swój dzień. Utwórz listę zadań do wykonania i wypisz cele oraz priorytety ich wykonania. Podczas pracy w domu nie zawsze będziesz w stanie udowodnić te przepracowane godziny, ale będziesz w stanie pokazać wydajność, ustalając cele i realizując je. Pomocna w tym może się okazać metoda S.M.A.R.T.

 

7. Uporządkuj miejsce pracy

Ludzie, którzy utrzymują porządek w domowym biurze, czują się mniej drażliwi, bardziej produktywni, mniej rozproszeni i zdolni do lepszej koncentracji. Zorganizuj swoje dokumenty, czasopisma i inne materiały w oznakowanych pudełkach do przechowywania ich w szufladach czy na biurku, aby można było zmniejszyć bałagan i szybko znaleźć rzeczy, gdy ich potrzebujesz.

 

 

 

 

 


Udostępnij:

Najnowsze wpisy

Trzy kwestie, które każdy pracodawca musi rozwiązać w celu przejścia do trybu pracy zdalnej 21.05.2020

Polecane produkty do pracy zdalnej – Home Office 21.05.2020

Niszczarki Fellowes po raz kolejny zdobyły Złoty Laur Konsumenta 17.02.2020

POZNAJ Emmę – czterdziestolatkę, od 20 lat pracującą na komputerze. Czy chciałbyś tak wyglądać w przyszłości? 28.10.2019

więcej

Znajdziesz nas na:

Napisz do nas:

  fellowespolska@fellowes.pl

Zadzwoń:

  +48 22 205 21 00

Jeżeli chcesz otrzymać darmowy poradnik o tym jak uniknąć problemów zdrowotnych i stworzyć komfortowe stanowisko pracy przy komputerze oraz być informowanym o nowych rozwiązaniach Fellowes, zapisz się na nasz newsletter.